Välkommen!


Så har det alltså hänt: jag har blivit en av alla mammor med blogg! Om du hade sagt det till mig för ett år sedan så hade jag inte trott dig. Men varför inte? Jag har ju redan blivit en av alla mammor som fyller instagram med bebisbilder och inte längre kan komma på något annat samtalsämne än det egna barnets senaste utvecklingssteg.

Förutom mina egna erfarenheter vill jag passa på att dela med mig lite av den kunskap och information jag har inhämtat från andra ställen. Jag har ju ändå ägnat en stor del av graviditeten åt att kolla upp saker och ting för att förbereda mig. Och googlingarna om allt från hur man behandlar skorv till vilka dikter som passar på en namngivningsceremoni har inte blivit färre sedan Ronja föddes ;)

För er som inte känner mig är jag 25-åring, göteborska och läkare samt nybliven mamma till lilla Ronja. Jag tycker att det är jättekul att du har hittat hit. Varmt välkommen!



Graviditet och förlossning
Här kommer jag att skriva om förändringarna i kroppen, problem och deras lösningar, tips, idéer och annat värt att veta om graviditet och förlossning.

Utveckling och uppfostran
Här kommer jag att skriva om både det nyfödda och det lite större barnets behov och utveckling, samt tips, råd och tankar om uppfostran, lekar och aktiviteter.

Livet med barn
Här kommer jag att skriva om den dagliga omvårdnaden med amning, blöjbyten, matning, dagis, skola och allt annat som rör livet med barn.

Hälsa och säkerhet
Här kommer jag att skriva om både mindre och större skador och sjukdomar, samt tips, råd och reflektioner kring barns hälsa, välmående och säkerhet.

Föräldraskap
Här kommer jag att skriva om hur man kan ta hand om sig själv och varandra som föräldrar, lagar och regler kring föräldraskap, idéer, tips, lustigheter och annat som rör föräldraskap.


Då så... Nu börjar vi :D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

I min BB-väska

Utomhusaktiviteter i issoleringstider

Träna tillsammans