Sommarönskelista

Midsommar. Sol. Jag har semester. Nu gäller att göra det bästa av ledigheten och det fina vädret! Det finns så mycket av sommaren som jag vill att Ronja ska få uppleva. Vi ska ut och resa i slutet av sommaren, vilket kommer att bli jättekul, men att bara gå utanför dörren är en upptäcksfärd för henne.



Jag har aldrig varit bra på det där med spontana lekar. Här hemma är det Jimmy som är den "roliga och busiga". Jag föredrar något så när strukturerade aktiviteter, som att läsa eller sjunga för Ronja, eller saker som att plaska i badet eller leka i sandlådan med henne. Men det är inte alltid som jag kommer på något kul att göra när tid finns trots att jag hade ett dussin bra idéer för en stund sedan. Lösningen är så klart att skriva en lista!

När jag var barn brukade vi skriva "önskelistor" med allt vi ville göra under skolloven. Sedan tittade vi på den och bestämde vi tillsammans vad vi skulle göra dag för dag beroende på vädret och vad vi hade inplanerat för övrigt. En gullig och fin tradition som jag planerar att föra vidare, men i år har jag skrivit den själv ;) Ronja är fortfarande för liten för att förmedla vad hon vill utom det som gäller hennes omedelbara behov. Några av sakerna har vi redan gjort, men några återstår. Får se vad det blir imorgon...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

I min BB-väska

Utomhusaktiviteter i issoleringstider

Träna tillsammans