Tandborstning

Idag är det precis ett år sedan Ronja fick sin första tand :D *Så stor hon har blivit!* I ett år har det varit kamp, brottning, gråt och skrik VAR ENDA KVÄLL på grund av tandborstning.



Jag har försökt med allt:
- Borsta jätteförsiktigt
- Borsta snabbt
- Sjunga
- Skoja och busa
- Titta på film
- Leka med tandborsten
- Låta henne borsta tänderna på mig
- Låta henne leka med en annan tandborste under tiden
- Låta henne leka med vad som helst under tiden
- "Dockteater" med olika leksaker
- Olika tandborstar
- Olika tandkrämer
- Olika platser
- Olika ställningar

Jag försöker en eller två strategier, som misslyckas, och det slutar alltid med fasthållning och tandborstning under protest och gråt. Jag vet att det är viktigt med tandborstning. Men jag orkar inte göra detta två gånger om dagen. Så vi kör tandbortstning på kvällen och så får det vara bra med det. Om jag inte trodde att det var för hennes bästa skulle jag så klart inte göra det, men det känns ändå hemskt att göra henne så arg och ledsen varje kväll.

Tips mottages tacksamt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

I min BB-väska

Utomhusaktiviteter i issoleringstider

Träna tillsammans