Att välja förskola

Det har varit en väldigt speciell dag för mig. Sista dagen i en epok, en del av livet som aldrig kommer igen. Över en natt kommer Ronja att sluta vara ett litet barn och bli ett förskolebarn. Jag vet inte varför just det betyder så mycket för mig, det är väl något med hur tydligt det markerar tidens gång, men jag har gråtit över det många gånger de senaste månaderna. En del av mig vill att hon ska vara liten för alltid.

Förskola, dagis, barn, mamma, föräldraskap, utveckling, uppfostran


Samtidigt ser jag ju verkligen ser fram emot att se Ronja fortsätta utvecklas. Se henne få kompisar, lära sig samspela med andra barn och bli mer självständig.

Att välja förskola var inte helt lätt. I början viste jag inte alls vad jag skulle gå på, jag har ju aldrig gjort det förr. Men efter att ha pratat med en hel del människor om det, både nära vänner, familj, kollegor och ytligt bekanta, så fick jag en hel del värdefulla synpunkter.


Förskola, dagis, barn, mamma, föräldraskap, utveckling, uppfostranFörskola, dagis, barn, mamma, föräldraskap, utveckling, uppfostran


Det slutade med att vi valde den som låg närmast, och vi fick vårt förstahandsval. Det är en kommunal förskola som också är relativt liten. Vi har bara varit där på ett möte, men av vad som gick att förstå på det så verkade det bra och personalen var trevlig. Hur det går på inskolningen och därefter återstår att se. Imorgon börjar vi. Håll tummarna!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

I min BB-väska

Utomhusaktiviteter i issoleringstider

Träna tillsammans