Bokstavsexpriment

 

Eftersom jag tycker att det är överdrivet roligt att Ronja håller på att lära sig bokstäver, och eftersom jag inte skulle vara jag om jag inte ständigt drog igång nya projekt, så har jag bestämt att vi ska göra ett "expriment" för varje bokstav i alfabetet.

Vi började med R. Såklart.

Ronja gjorde ett R av rost genom att måla med saltvatten på ett metallock och vänta. Jag tyckte att det var mycket roligare än vad hon tyckte - men hon tyckte ändå att det var kul!






Hela listan med bokstavsexpriment kommer här. Men nu behöver jag hjälp att komma på bra expriment som det går att göra bokstäver med. Jag och Jimmy har spånat lite och har idéer till många. Men vad gör man på X? Ö? Eller bokstaven som inte går att använda till något: Q?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

I min BB-väska

Träna tillsammans

Utomhusaktiviteter i issoleringstider